[wpcol_1half id=”” class=”” style=””]
Kuka minä olen?
Uskon , että meissä jokaisessa on paljon hyödyntämättömiä voimavaroja. Uskon myös, että joskus niiden näkyväksi tekeminen edellyttää uudenlaista kohtaamista, haastamista, testaamista ja nostamista.
Kommunikaatiosta suurin osa on muuta kuin puhetta. Kuitenkin näkyvään osaan kiinnitetään eniten huomiota. Miten päästä jäävuoren juureen?
Minulla on vahva yrittäjätausta sekä äidin maidon että isän perinnön kautta. Perheyrittämiseen liittyy usein paljon tunteita , mikä tekee siitä sekä haasteellista että kiehtovaa. Tunteita voidaan tulkita ja kommunikoida monella tasolla. Valitettavan usein tulkintaa tehdään vain jäävuoritasolla.
Taustani ja arvojeni myötä uskon, että lähiesimiestyöskentelyn tärkeyttä ei voi koskaan korostaa liikaa. Koulutusjaksot ja työskentely ulkomailla ovat antaneet lisäperspektiiviä omaan johtamiseen. Eri kulttuureissa toimiminen vaatii lisäksi tunneälyä, sosiaalista silmää, toista arvostavaa ja kunnioittavaa lähestymistapaa. Minusta on sanottu, että osaan energisoida ja inspiroida tiimejä suorituksiin. Määrätietoinen asioiden eteenpäinvienti on hyveeni, josta en hevillä luovu. Lisäksi uskon vahvasti positiivisuuteen.
Arvot
Arvot ohjaavat Evadessen toimintaa ja ovat sen selkäranka. Coaching on luottamuksellinen asiakassuhde ja prosessi. Toiminnan toisena kivijalkana ovat myös ICF:n (International Coach Federation) eettiset ohjeet.
Eettisyys- on luottamuksen hedelmällinen maaperä.
Eettiseen toimintaan perustuu myös rehellisyys. Coach-yhteistyön ollessa hedelmällistä kommunikaatio tapahtuu useilla tasoilla ja intuitiot otetaan näkyvään käyttöön. Tämä edellyttää, että myös coach on rehellinen itselleen.
Energisyys – on läsnäolon edellytys.
Coachingissa yhteistyö perustuu aktiiviseen kuuntelemiseen , huomioiden tekemiseen ja herätteleviin kysymyksiin. Energisoiva työskentely vie prosessia eteenpäin kohti asiakaan haluamaa muutosta.
Tavoitteellisuus – on prosessin puskeva voima.
Elämäntilanteet ja maalit voivat vaihdella. Tavoitteet tekevät kulloisestakin haasteesta helpommin saavutettavan. Coachingissa voidaan myös löytää vaihtoehtoisia uusia tavoitteita.
Historiaa
Vuonna 2002 olin itse metrin päässä ”seinästä” kokonaisvaltaisen uupumuksen työntämänä. Vaativa työ, pienet lapset, kasvavat lukupinot ja vilisevät villakoirat saivat minut hakemaan ulkopuolista apua tilanteeseeni. Melko nopeasti löysin itseni Comunicera-nimisen yrityksen perustajan, Jonas Gåden, luota. Tapaamiset kymmenen vuotta sitten antoivat todennäköisesti lähtölaukauksen siihen missä olen tänään.
Jonas tutustutti minut NLP:n maailmaan, eneagrammeihin, eri ihmistyyppeihin ja näiden ymmärryksen parantamiseen. Eniten minua ihastutti kuitenkin se, kuinka ratkaisuhakuista, intensiivistä ja tehokasta hänen läsnäolonsa oli. Vain muutama kysymys riitti viemään ajatuksiani selvemmille vesille.
Monistin ajatusmalleja johtamiseeni ja asiakastyöhöni , jolloin myyntiluvut muuttuivat, kommunikaatio reklamaatiotilanteissa helpottui ja vaikeat ”tapaukset” muuttuivat voitettaviksi haasteiksi.
Nyt koen, että on aika vahvistaa ja tuoda esiin myös muiden voimavaroja. Siksi perustin Evadessen.
[/wpcol_1half] [wpcol_1half_end id=”” class=”” style=””]
Nimi
Evadesse tulee etunimeni Evan ja latinan kielen sanonnan ”a posse ad esse” – yhdistelmästä. Sanonta on vapaasti käännettynä ”mahdollisuuksista todellisuudeksi” (from possibility to actuality). Lisäksi ”adesse” merkitsee voittoa. Tavoitteiden saavuttaminen on aina voitto sinällään.
Eva oli myös isoäitini etunimi. Hän kuoli ollessani nuori parikymppinen aikuinen, mutta vietin lapsuudessani paljon aikaa myös hänen luonaan. Myös hänen jättämänsä henkinen perintö on mukana Evadessessä.
Värit ja logo
Evadessen punaoranssit sävyt kuvaavat asiakastyön arvomaailmaa ja tahtotilaa.
Punainen on voiman, intohimon ja rakkauden väri. Jopa aggression. Oranssiin liitetään usein menestys, ilo ja vetovoima. Näiden kahden yhdistelmä kuvaa oivaltamisen iloa ja yhdessä tekemistä kohti asetettuja tavoitteita.
Buddhalaisella elämänkatsomuksella on myös kiehtova väriyhteys; buddhalaisessa taiteessa oranssi kuva valaistumisen korkeinta tasoa. Siksi logon väriksi on valittu oranssi ja muoto kuvaa prosessia, jossa voimavarat pääsevät vauhdilla käyttöön.
Kaikki tietävät, että keltainen, oranssi ja punainen herättävät ajatuksia ilosta ja rikkaudesta
Delacroix
CV paketissa
- MSc Surreyn yliopisto (Englanti), MBA Hanken
- BSc, IHTTI Hotel Management School, Luzern, Sveitsi
- ACC Certified Coach (ICF) , Coach2Coach Training , NLP Practitioner
- Operaatio Juuriharja; Eettisen johtamisen valmennus, Suomi & Namibia
- Työskentely Skandinavian myyntipäällikkönä, markkinointipäällikkönä ja omistajaneuvoston ja hallituksen puheenjohtajana puutuoteteollisuuden parissa ja lisäksi asiakasjohtajana valmennusyhtiössä.
- Hallituksen jäsen: Koskisen Oy, Koskitukki Oy, Perheyrityspalvelut Oy, Lahden Teollisuusseura ry
- Alumni; University of Surrey, Hanken, IMD, Boardman[/wpcol_1half_end]